Звичайно, замінити скрипучий або свистячий підшипник завжди простіше, ніж змастити. Але не завжди можна швидко знайти потрібний зразок для заміни. Тому, в ряді випадків, все таки буває простіше змастити підшипник, ніж витрачати час на пошуки нового. Тим більше якщо підшипник не має кочення і цілком придатний до подальшої експлуатації.
З підшипниками відкритого типу питань немає, досить промити їх і нанести мастило. А ось з закритими виникає проблема знімання металевих шайб по сторонам. Справа в тому, що їх дуже просто пошкодити і далі вони стануть непридатними.
Але є 3 спроби як змастити підшипник закритого типу без розбирання. Незважаючи на те, що вироби на перший погляд здаються майже герметичними, все ж не зовсім так, тому що зазору між внутрішнім кільцем і захисними шайбами цілком достатньо для внесення мастила.
Отже, підемо від складного способу до найпростішого.
Попередні дії
Насамперед необхідно промити підшипник від всіх зовнішніх забруднень. Для цього опустимо його в будь-який розчинник або знежирювач на 5-10 хвилин.
Потім протремо насухо дрантям.
1 спосіб: мастило закритого підшипника за допомогою вакуумного насоса
Мастило розігріваємо до 60 градусів цельсія. Кладемо в неї підшипник. По суті він в ній повинен потонути.
Далі поміщаємо все під вакуумний насос.
Вакуумируем 15 хвилин. Далі повільно знімаємо розрядження.
Під дією вакууму з підшипника вийде все повітря, потім під дією тиску увійде мастило. Детальніше тут – https://sdelaysam-svoimirukami.ru/8322-kak-smazat-zakrytyj-podshipnik-gustoj-smazkoj-bez-razborki.html
Даний спосіб є одним з кращих, але доступний не всім, через відсутність вакуумного насоса.
2 спосіб: мастило закритого підшипника без розбирання шприцюванням
Беремо плунжерний шприц з мастилом. У дерев’яному бруску робляться отвори. З одного боку під підшипник, з іншого під наконечник шприца.
Вставляємо підшипник в брусок, з іншого боку шприц. Круглим чепиком затикаємо отвір підшипника і нагнітаємо мастило. Її обов’язково втисне через зазори підшипника.
Детальніше тут – https://sdelaysam-svoimirukami.ru/7971-kak-smazat-zakrytyj-podshipnik-bez-razborki.html
3 спосіб: нагрівання підшипника в мастилі
Найпростіший і абсолютно всім доступний спосіб. Беремо металеву ємність і кладемо в неї підшипники. Зверху накладаємо густу мастило. Шкодувати не варто, вона повинна закрити підшипники з запасом.
Далі на газовій конфорці розігріваємо мастило до рідкого стану і «варимо» 15 хвилин.
Тут головне не перегрівати змазку, так як вона може втратити властивості. Бажано постійно перемішувати склад і нагрівання проводити на повільному вогні. Так само контролювати температуру і не перевищувати її вище 100 градусів цельсія.
Потім приберемо данку в сторону і залишимо остигати.