Чим ближче весна, тим вище активність садівників і городників, які вже готують стаканчики і грунтові суміші, попутно замислюючись, в яких ємностях не варто вирощувати розсаду. Ті ж, хто позбавлений такої можливості, теж не сумують: адже виростити улюблені овочі можна і на підвіконні міської квартири – навіть у звичайній банці з-під пива.

сучасний мегаполіс диктує свої реалії

У нинішньому сезоні в соціальних мережах запустили третій етап челленджу* (флешмобу) для садівників «перець у банку» – pepper in a can challenge. Йому присвячена закрита англомовна група в фейсбуці з однойменною назвою (щоб ознайомитися з матеріалами групи, треба в неї вступити). Вона утворилася в лютому 2018 року і зараз налічує трохи більше 1000 учасників, хоча активних учасників челенджу поки менше.

Бажаючі можуть приєднатися до групи, надіславши запит модераторам. Вам зададуть 2 питання:

  • чи обіцяєте ви прочитати правила та інструкції челленджа;
  • який ваш улюблений сорт гострого перцю.

Відповідати не обов’язково, вас і так приймуть, але ця процедура допомагає адміністраторам групи перевіряти запити на вступ.

перець в банку-переможець челенджу-2019

Умови участі у флешмобі досить прості, вони закріплені в правилах спільноти:

  • використовуйте бляшану банку об’ємом 355 мл і менше. Це може бути банку від газованої води, пива, консервів або чого завгодно.
  • можна вибрати будь-який сорт перцю, який хочете, солодкий або пекучий.
  • підійде будь-який тип грунту. Можна використовувати торф, кокосовий субстрат і будь-які добрива.
  • рідкі розчини для вирощування використовувати не можна. Можна поливати або вносити добрива знизу, але коренева система не повинна бути видна.
  • можна завести кілька банок з перцями, але якщо ви плануєте брати участь в конкурсі, то для журі доведеться надати одну фотографію вашого найвдалішого перчика.
  • можна посадити одне або кілька насіння відразу.
  • насіння повинні бути посіяні в банки, починаючи з 11 лютого 2020 року.
  • учасникам рекомендується періодично показувати проміжні фотографії.
  • челлендж закінчується 30 вересня 2020 року.
  • 1 жовтня буде заведена окрема гілка, куди кожен учасник зможе викласти одну кращу фотографію свого перчика в банку. Оцінюватися будуть тільки зображення, викладені там.
  • переможців обиратимуть учасники спільноти за кількістю лайків та реакцій на фото.
  • головне-отримуйте задоволення від процесу!

Якщо хтось сумнівається, що можливо виростити перець в жерстяній банці, подивіться, що вийшло у учасників цього челленджа в 2019 році.

роботи переможців торішнього челенджу

Учасники цьогорічного конкурсу щосили готують баночки до посіву перців: хтось зрізає у банки верхівку, багато хто робить отвори в дні для комфортного поливу, а хтось навіть декорує бляшанки.

учасники челленджу-2020 вже викладають в мережу проміжні фото

Переможець минулорічного конкурсу садівник лонні аткінсон поділився в мережі фотографіями челленджа-2019 і планами на майбутнє: «із задоволенням спостерігаю, як всі готують свої банки в цьому році. Збираюся знову приєднатися до челленджу!«

Лонні виклав фото, на яких відобразив момент, коли його торішній» вихованець «покинув»гніздо”.

ось так все закінчується… (праворуч-фото вихованця лонні аткінсона, зліва – ще один підріс учасник) лонні аткінсон радить вирощувати відразу кілька перців в банках. Навіть якщо не вдасться виростити переможця, попутно можна отримати вельми цікаві екземпляри, як, наприклад, цей перчик, що нагадує японське міні-дерево.

перцевий бонсай від лонні аткінсона

В instargram за флешмобом можна стежити за тегом#pepperinacanchallenge.

а як вам такий виклик*? як ви думаєте, чи стане цей челендж популярним в росії? і який перець можна виростити таким способом – в банку?головне

– вчасно зупинитися…у публікації використані фотографії учасників групи в фейсбуці»pepper in a can challenge”. якщо вас надихнув приклад учасників групи і ви вирішили організувати свій город на підвіконні, то наступні публікації допоможуть вам зробити все правильно:

а тут ще більше надихаючих прикладів від семидачників :

* – челлендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити це завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челлендж зазвичай перекладається як “виклик «в контексті словосполучення» кинути виклик” (вікіпедія).