Проблема в тому, що підшипники закритого типу практично герметичні, помістити густу мастило за кільця ущільнювачів складно, а ефекту від рідкої спеціалізованої вистачає ненадовго. Є невелика хитрість, як змастити закриті підшипники без розбирання, розберемо на прикладі роликових ковзанів.
З часом ковзани втрачають накат, і починають поскрипувати. Запропонований метод дозволяє змастити підшипники звичайної дешевої густим мастилом, і отримати навіть кращий результат, ніж дорогий більш текучої спеціальної.
Що потрібно:
- шестигранний ключ;
- плоска викрутка;
- густа мастило;
- вакуумний насос;
- тонкий шланг;
- зворотний клапан;
- банку з різьбовою кришкою;
- жерстяна банка.
Процес змащення підшипників роликових ковзанів
За допомогою шестигранного ключа необхідно відкрутити коліщатка ковзанів. Потім піддягаємо викруткою підшипники, і знімаємо разом з втулкою.
Далі поміщаємо підшипники в ємність з розчинником, щоб видалити з поверхні всі забруднення.
Якщо помістити демонтовані підшипники в банку з рідким мастилом, то вона затече в порожнині і змаже кульки. Але потім вона також і витече, тому підшипники знову будуть хрустіти через деякий час.
Щоб використовувати саме густу мастило, потрібно її попередньо нагріти в жерстяній банці на плитці, в ідеалі на водяній бані. Так вона стане рідині.
У розріджену мастило закидаються підшипники.
Вони повинні в ній потонути. Потім жерстяна ємність встановлюється в скляну банку з підключеним вакуумним насосом через трубку і зворотний клапан.
Насос викачає повітря, тому в підшипники зможе проникнути навіть густа мастило.
Після цього можна протерти і встановлювати назад, надовго забувши про обслуговування роликів.