З цієї статті ми з вами дізнаємося, як зробити гумколет, але не просто гумколет, а з дистанційним керуванням з використанням ардуіно.для виготовлення такого літального апарату немає необхідності використання 3d-принтера або лазерного різака, а електроніка дешева, її легко використовувати і завантажувати код.

Так що ж таке планер з гумовою стрічкою? на другому фото малюнок ілюструє, як сервопривід обертається проти годинникової стрілки, закручуючи гумку.

При спуску, через гумку, накопичена енергія передається на гвинт (пропелер) в результаті чого гвинт швидко обертається, створюючи тягу, яку планер буде використовувати для створення підйомної сили за допомогою крил.

Інструменти та матеріали:-одинарний гофрований картон;-пропелер;-гумки; – сталева скріпка; – м’який дріт;- lipo акумулятор; – стабілізатор / підсилювач напруги; – два arduino nano з кабелями для передачі даних для завантаження коду;-два радіомодуля nrf24l01;-сервопривід – 2 шт;-джойстик;-перемикач;-макетна плата;-перемички;-олівець;-лінійка;-ножиці;-фарба; – кисть;

Крок перший: макетна плата і кодщо робить цей планер цікавим, так це те, що він управляється дистанційно за допомогою двох модулів arduino і двох модулів nrf24l01.на відео показано, як на блоці передавача електроніки перемикач управляє обертанням і швидкістю обертання сервоприводу закручує гумку.

Аналоговий джойстик керує звичайним сервоприводом, який буде прикріплений до керма напрямку планера, змушуючи його повертатися між кутами від 30 градусів до 150 градусів, де 90 градусів – це положення спокою джойстика, коли кермо спрямований прямо.

На стороні приймача електроніки акумулятор (в даному випадку батарея 9 в) забезпечує напругу 8,4 в, при якому регулятор напруги знижує цю напругу до 5 в, а також контролює як вхідну, так і вихідну напругу. 5 в використовується для живлення обох сервоприводів, arduino nano і nrf24l01.

Чому б не використовувати вивід vin на arduino і вбудований регулятор напруги? здається розумним використовувати вивід vin, якщо він працює від 5 в до 12 в, але проблема в тому, що nano використовує лінійний регулятор для регулювання напруги, який дуже неефективний (50%), і при використанні сервоприводів, які споживають до 250 ма. Кожен, при роботі ват енергії витрачається даремно.на двох фотографіях нижче показана блок-схема електроніки передавача і приймача.

Після монтажу обох вузлів, потрібно завантажити на ардуіно приймача і передавача код. Перед завантаженням необхідно завантажити бібліотеку mirf для роботи модулів, а також драйвери, які можна легко знайти в інтернеті.код передавача.

Код приймача

Transmitter_code_rb_plane (1) .inoreciever_code + rb + plane.ino

Крок другий: монтажпісля перевірки працездатності схеми, для зменшення ваги, майстер прибирає макетну плату з блоку приймача і збирає схему навісним монтажем.

Крок третій: підготовка деталейяк тільки електроніка буде готова, необхідно спроектувати шасі планера. На фото зліва показані розміри всіх необхідних частин планера, у яких велика частина деталей вирізана з гофрокартону. Верхня і нижня частини фюзеляжу вирізані з картону для економії ваги і їх легше склеїти.

Крок четвертий: виготовлення фюзеляжу стане першою частиною планера, який необхідно зробити. Як показано на верхньому лівому фото, взявши одну з бічних деталей, нанесіть трохи суперклею на верхній край деталі, а потім притисніть до торця другої деталі.потім приклейте другу деталь. Переконайтеся, що обидві сторони паралельні один одному. І приклейте кришку. Вийшла картонна профільна труба.

Крок п’ятий: додавання крил і стабілізаторівдальше потрібно зробити в фюзеляжі прорізи для крил і стабілізатора. Розміри і кути вказані на першій фотографії.з кожного боку має бути по одній прорізи для крила і по одній прорізи для стабілізатора. Прорізи повинні бути симетричні.причина, по якій прорізи крила розташовані під таким кутом, полягає в тому, що так може бути досягнута максимальна підйомна сила при русі планера вперед. Якщо крила повернуті під занадто великим кутом, наприклад, більше 45 градусів, вони створюють занадто великий опір і, отже, зменшують швидкість планера.

Крок шостий: установка серводвигуна кермувикористовуючи кермо, планер може повертатися вліво і вправо. Нішу для сервоприводу необхідно вирізати у верхній задній частині.сервопривід для керма відрізняється від сервоприводу для гумки. Для керма потрібен сервопривід, що обертається повільно в обидві сторони. Для гумки сервопривід обертається безперервно в одну сторону.до важеля сервоприводу приклеюється кермо, а сам сервопривід закріплюється в отворі.

Крок сьомий: установка гвинтапропеллер, який майстер використовував, являє собою 2-дюймовий гребний гвинт з 3 лопатями і має просвердлені отвори посередині, через які буде проходити скріпка, як показано на фото.

Вставте один кінець скріпки в отвір в середині пропелера, а потім закріпіть його.після того, як скріпка буде прикріплена до пропелера, поверніть пропелер і відріжте іншу частину скріпки, залишивши близько 3 см довжини. Випряміть скріпку, а потім зігніть її кінець під кутом 90 градусів, як показано на фото.потім, використовуючи суперклей сформуйте на скріпці “стопор” (див.

Крок восьмий: гумкав інтернеті є маса матеріалу про те, як зробити ланцюжок з гумової стрічки. Наприклад, можна подивитися тут.

Що стосується самого ланцюга, майстер зробив ланцюжок з 7 гумових кілець. Вона проходить по всій довжині між передньою частиною фюзеляжу і місцем, де буде встановлений сервопривід безперервного обертання.

Після виготовлення ланцюга приклейте один кінець до зігнутої частини скріпки, прикріпленої до пропелера.приклейте інший кінець гумової стрічки до важеля сервоприводу.

Для сервоприводу потрібно вирізати в задній нижній частині фюзеляжу паз.

Крок дев’ятий: установка батареї і регуляторатепер потрібно встановити іншу електроніку. У передній частині встановлюються батарея і регулятор.головне-це переконатися, що гумова ланцюг не заплутується / не заважає проводам акумулятора і регулятора. Для цього завдання майстер вирізав картонку і встановив всередину фюзеляжу розділивши таким чином дроти і гумку.при установки регулятора і батареї під перегородку, спочатку додайте регулятор, так як він буде далі від передньої частини фюзеляжу.

Після установки батареї потрібно встановити ардуіно і радіомодуль.у верхній частині фюзеляжу вирізається паз, але так, щоб залишився клапан. Потім розгорніть планер так, щоб задня частина фюзеляжу була звернена до вас. Перед додаванням arduino nano і проводів підключіть arduino nano до обох роз’ємів сервоприводу, а також до вихідних проводів регулятора.

Отже, вся електроніка, крім радіомодуля nrf24l01, розташована над фюзеляжем, хоча, якщо є місце, можна помістивши модуль всередині фюзеляжу, щоб трохи зменшити опір.

Щоб дроти не заважали ланцюжку з гумок, приклейте дроти до однієї сторони фюзеляжу, як показано на фото. Як тільки вони будуть закріплені на місці, можна закрити клапан, попередньо вирізавши невеликий квадрат на тій стороні кришки, де знаходяться дроти. Потім потрібно підключити радіомодуль.

Тепер можна приклеїти nrfl24l01 до верхньої частини фюзеляжу, при цьому він не повинен стикатися з сервоприводом.

Після установки електроніки потрібно приклеїти передню і задню частини фюзеляжу.

Крок десятий: фарбуваннядля кращого дизайну майстер фарбує планер. При фарбуванні потрібно не забувати, що картон швидко намокає.

Крок одинадцятий: полетперед тим, як полетіти, сервопривід повинен накрутити гумовий ланцюжок. Для цього натисніть перемикач на електроніці передавача, і сервопривід повинен почати безперервно обертатися. Чим сильніше буде закручена гумка, тим далі буде політ. Але сильно перекручувати теж не можна, є ризик порвати гумку або відірвати пропелер.

Утримуйте гвинт на місці рукою, або прикріпивши ще одну гумову стрічку, зафіксувавши гвинт.для запуску планера потрібно направити його в потрібну сторону і відпустити гвинт.кермо управляється за допомогою джойстика на блоці передавача.

За словами майстра, даний планер пролітає близько 15 метрів. Домогтися кращих результатів можна збалансувавши планер. В даному випадку, він має перекіс на задню частину.