Чому німецький фарфор краще, ніж керамічні кружки з найближчого магазину? адже і те, і інше красиво. У нас є сім відповідей на це питання

Якщо на сході з порцеляною у всіх асоціюється китай, то на заході — німеччина. Триста років тому саме тут почалася історія першого європейського фарфору, який і сьогодні вважається номером один у світі. Зі знаменитою мануфактурою meissen пов’язано безліч незвичайних і навіть трохи чарівних історій і фактів. І кожен з них доводить, що цей фарфор вартий того, щоб мати його у себе вдома і передавати з покоління в покоління.

1. Фарфор виявився дорожче золота

Перший європейський фарфор міг з’явитися на багато років пізніше, якби не вдала випадковість. На самому початку xviii століття за наказом короля саксонії августа сильного алхімік йоганн беттгер намагався отримати золото, але виявився такий геніальний, що замість золота знайшов формулу порцеляни, майже ідентичного за складом і властивостями знаменитому китайському.

Чи треба говорити, що перша в європі мануфактура з виробництва порцеляни meissen швидко стала місцем тяжіння для найбагатших, знатних і модних людей того часу. А сам фарфор прозвали “білим золотом”.

2. Трьохсотлітня колекція порцеляни

Чи багато в європі — та й у всьому світі — фабрик, які існують більше 300 років, пережили всі війни і кризи і зберегли свою спадщину і свої секрети? більшість виробників порцеляни з’явилися набагато пізніше, ніж meissen , і не можуть похвалитися такою постійністю.

Справжні цінителі знають, що таке мати річ з історією, створену за допомогою старовинних технологій. Уявити весь масштаб цієї історії допоможуть цифри. У зібранні мейсенської порцелянової мануфактури зберігається 200 000 моделей порцеляни різних періодів, а також 700 000 форм, з яких можна створити близько 175 000 типів порцелянових предметів.

3. Секретні рецепти фарб

Художник і знавець хімії кольору йоганн герольдт розробив для meissen близько 10 000 перетворюються в скло пігментів на основі оксидів металів. Всі рецепти фарб зберігаються в найсуворішій таємниці-у мануфактури є лабораторія і цех з виготовлення фарб, які використовуються виключно meissen . До речі, всі фарби для розпису порцеляни змішують вручну. Це виключає можливість копіювання і зводить нанівець спроби зробити порцелянові вироби, як у знаменитої фабрики. Буде схоже, але все ж не те.

4. Ручна робота з душею

Як і сотні років тому, кожен предмет мейсенської порцелянової мануфактури виготовляється вручну. Це важка і копітка праця: близько півтора місяців займає виготовлення однієї порцелянової статуетки. Що особливо цінно-завдяки ручній роботі ви не знайдете двох однакових предметів.

Ви можете замовити сервіз, придуманий 300 років тому, і різниця між новими і старовинними виробами буде майже непомітна. Але все ж це буде тільки ваш унікальний фарфор, якого ні у кого і ніколи більше не буде!

5. Найстаріший у світі логотип

Колекціонери і просто цінителі високої якості ніколи не набувають підробки, і відомий логотип для них — знак якості та оригінальності продукту. Само собою, з часу появи виробів meissen їх намагалися підробляти, тому в 1722 році у виробника з’явився логотип.

Клеймо у вигляді знаменитих “схрещених мечів” проставляється вручну синьою кобальтовою фарбою на неглазурованому виробі до першого випалу. Після покриття глазур’ю і другого випалу клеймо захищене. Є підстави вважати, що жоден інший логотип у світі не використовувався довше, ніж мейсонівський. Так що він цінний вже сам по собі.

6. Перший бренд в мистецтві

Здавна на картинах художників з’являвся посуд і скульптури, але, як правило, це були «безіменні» предмети, створені рукою невідомого майстра. І ось в 1744 році художник жан-етьєн ліотар написав знамениту картину «шоколадниця». Дівчина, зображена на ній, тримає чашку мейсенського порцеляни з гарячим шоколадом і воду в склянці на лакованому підносі.

З картиною пов’язано кілька романтичних легенд. За однією з них, принц фон дітріхштейн зайшов в кафе спробувати гарячий шоколад, який йому подала служниця анна бальтауф. Молоді люди полюбили один одного з першого погляду і, незважаючи на протести аристократії, одружилися, а в якості весільного подарунка принц замовив жану-етьєну ліотару портрет своєї нареченої. Кажуть, в день весілля анна запросила знайомих шоколадниць і подала їм свою руку зі словами: “ось! тепер я стала принцесою, і ви можете поцілувати мою руку».

7. Культовий фарфор в росії

Серед замовників мейсенской порцелянової мануфактури завжди були найбагатші сім’ї європи, в тому числі монархи. У росії до цього фарфору завжди ставилися з особливою повагою. Катерина ii, князі строганови, юсупови, фаберже і багато інших відомих сім’ї були шанувальниками meissen .

Є свідчення, що в 1770 році в росію було ввезено 40% всього світового експорту цієї порцеляни, на фабриці були навіть виділені спеціальні дні для виробництва виробів для росії. Відмінні підстави придбати такі ж сервізи і скульптури, якими прикрашали свої будинки сотні років тому наші предки.